dijous, 20 d’octubre del 2011

Videos de campanya

Hola,
Aquests dies estic fent les observacions dins del metro. Estic escrivint el meu diari de camp, i descric tot allò que veig sense encara participar en l'entorn. I estic observant com si fos la primera vegada, com si fos una extraterrestre. El llibre Sin noticias de gurb de E. Mendoza, que em va recomanar la consultora, m'ha donat la inspiració per a fer aquest tipus d'observació. D'entrada pot semblar un acudit i un acte poc rigurós per ser un treball universitari, però esta sent un treball molt enriquidor perquè és la única manera d'observar amb detall un espai per on hi passo cada dia. Sembla que no hi hagi d'haver res d'interessant al metro per a fer un treball sobre educació. Poc a poc vaig observant detalls que deixen veure un entremat educatiu que no es casual. Però de moment no vull avançar-me en reflexions perquè potser cauria en prejudicis. Ara toca observar, apuntar tot el que veig i també toca llegir. A la tauleta de nit tinc tres llibres que crec que m'ajudaran a entendre millor tot el que passa al metro: Los no lugares. Espacios del anonimato, de Marc Augé; Conocer Foucault y su obra, de Maite Larrauri; Vigilar y castigar de M. Foucault.
I al Youtube he trobat els videos de la campanya antifrau "Et creus molt llest". N'hi ha tres:

1. Et creus molt llest?... hi ha un càstig
2. Et creus molt llest?... no tens protecció
3. Et creus molt llest?... estàs vigilat

Seguiré amb les meves observacions...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada